Naujienos \ 2008/04/18

 

Balandžio 12 dieną Kėdainių aeroparke įvyko I-asis atvirojo Lietuvos Drag čempionato etapas. Sulaukėme itin gausaus dalyvių būrio – net 62 lenktynininkai daugiau ar mažiau pasiruošę automobilius traukos varžyboms, nepabūgo prasto oro ir atvyko išmėginti savo jėgų. Šių metų Lietuvos Čempionatas vyksta pagal naujas taisykles, kuriose nėra taikomi indeksai automobilių variklių kubatūroms. Tai gana radikali klasių skirstymo sistema, orientuota iš esmės į sportininkų biudžetą. Tačiau jau po pirmojo etapo pastebėjome, jog sportinė intriga dėl šios priežasties nė kiek nenukentėjo, kova vyko apylygė, sportininkai manau taipogi nenusivylė.

Renginyje susirinko apie du tūkstančius žiūrovų, renginį kaip visada profesionaliai pravedė Saulenis Pociūnas. Trasoje dirbo ASK Žaibelis kartu su Tauragės teisėjų klubu, organizavo renginį Všį Ksk „Degantys ratai“. Renginį rėmė ir prizus įsteigė UAB „Malsta“, „Aeroparkas“, Vimota Chip tuning, „Technoera“, UAB „Garant“ aprūpino gesintuvais, taipogi dėkojame Kėdainių rajono savivaldybės darbuotojams, Kėdainiečiams, ateinantiems į renginį, taipogi maitinimo įmonei „Aušrūta“, Edmundui Jakštui - mūsų sporto prieteliui Kėdainiuose, aerodromo darbuotojams už pagalbą.

Na, ko nepaminėjau, prašau atleisti, pagalbos iš tiesų turėjom daug, bet grįžkime prie sporto temos.

Standartinių automobilių klasėje atmosferiniais varikliais dalyvavo 17 automobilių. Aiškiu klasės favoritu tapęs BMW M3 kvalifikacijoje gerokai viršijo klasės laiko limitą ir jau finaluose stojo į kovą su gerokai greitesnėje „super street“ klasėje, kur nesėkmingai startavęs, prarado galimybę tęsti kovą dėl prizų. Ir tai yra dėsninga – „super street“ klasių vairuotojai priešininkams klaidų neatleidžia.

Modifikuotų standartinių automobilių klasė taipogi buvo gausi – net 12 dalyvių ryžosi išmėginti jėgas. Klasę papildė dyzelinių automobilių turnyras, kuris Lietuvoje įvyko pirmą kartą įskaitinėse varžybose. Ši klasė tikrai turi geras galimybes tobulėti – nugalėtojai visa sekunde buvo lėtesni nei leidžia taisyklės.

Pusiau sportinių – išlengvintų standartinių automobilių klasėje atmosferiniais varikliais kaip visada vyko įnirtinga kova.Po kvalifikacijos niekas negalėjo būti tikras, kas yra pretendentai į prizininkus. Šių automobilių techniniai duomenys labai panašūs, daugelis vairuotojų yra patyrę sportininkai, todėl nugalėjo geriau pasiruošę techniškai dalyviai, kažkiek, be abejo, lėmė ir sportinė sėkmė.

Super street klasė šįkart buvo greičiausia. Galbūt todėl, kad joje dalyvavo 2007 metų Lietuvos Čempionas, per plauką neviršijęs klasės laiko ribos kvalifikaciniame važiavime ir priverstas mažinti greitį trasos gale. Tuo tarpu daugelis likusiųjų dalyvių rezultatais neblizgėjo, tikėkimės čia yra kaltas metų laikas – sezono pradžia, ir, be abejonės – šlapia trasos danga.

Lietuvos Drag žvaigždė – „sandėliukas“ atvyko tik rungtynių pabaigoje, tiesiai į finalą, kur vienas sudalyvavo Sport Compact klasės finaliniame važiavime. Jo dėka klasė neliko tuščia, yra rezultatas ir tikimės kad atsiras norinčių su juo susikauti kituose etapuose.

Outlaw klasė buvo renginio puošmena. Užsiregistravo trys egzotiški automobiliai, skirtingi tiek tipais, kiek, atrodytų ir potencialu. Tačiau vėlgi – nugalėjo automobilis, kuris turėjo mažiausią variklį iš visų dalyvavusiųjų visose klasėse. Vieno litro darbinio tūrio varikliu „užtaisytas“ kartas bandomajame važiavime įveikė ketvirtį mylios per 12.23 sekundės ir išvystė 184.5 km/h greitį! 60 pėdų distanciją įveikęs beveik puse sekundės greičiau negu greičiausios šiandieninės Lietuvos keturiais ratais varomos Lietuvos mašinos demonstruoja finaluose. Ir tai su slikais ir ant šlapio asfalto! Ar nepriverčia susimąstyti, ponai drageriai?

Kit Car monstras, be jokios abejonės nusipelno bent poros žodžių. Sunkiai užsivedęs, vos važiuojantis Dragsteris vis dėlto atliko kvalifikacinį ir finalinį važiavimus, ir su visomis techninėmis problemomis vis dėlto buvo greitesnis bent kvalifikacijoj nei daugelis C klasės automobilių. Tikrai įspūdingas ir, matyt, tikrai potencialus automobilis, kuris, tikėsimės mus nustebins savo galia sezonui įpusėjus.

Ką norėčiau pridurti pabaigai, tai išreikšti dvejopą įspūdį. Pirmiausia – didelį dėkingumą už tas juodas dienas iki varžybų ir norą atvažiuoti. Kita vertus – aš pastebėjau, kad didžiuma sportininkų sunkiai atsikrato to tipinio lietuviško „gerai bus“ požiūrio, ir ypač detalėse, smulkmenose. Aš puikiai suprantu, kad smulkmenos atima daugiausia laiko ir matyti šimtaprocentinį pasiruošimą anksti pavasarį yra gana optimistiška, kaip ir suprantu, kad ratas be vieno varžto niekur nepabėgs. Bet šiandien aš tik galiu viešai pareikšti, kad kitą etapą už tokius dalykus, kurie bent teoriškai gali kažkuo grėsti bet kokiu planu renginio saugumui, nesvarbu kiek nereikšmingi jie atrodo pačiam dalyviui, DISKVALIFIKUOSIME be jokių sentimentų.

 

Kitam etapui norime papildyti nuostatus tokiais reikalavimais:

 

A) Visi visų klasių automobiliai privalo parkinge stovėti ant skysčiui nepralaidžios medžiagos 4X4 metrų minimalaus išmatavimo. Tai gali būti polietilenas, cerata, linoleumas ir kt.

 

B) Griežtai draudžiama kurui naudoti plastikinius kanistrus. Jei bus pastebėta kurą pilant iš plastikinio kanistro, vienareikšmiškai pašalinsim iš varžybų.

 

C) Visi visų klasių automobiliai privalo turėti aiškiai matomas vilkimo kilpas visų važiavimų metu. Įsukami kabliai privalo būti įsukti dar iki techninės komisijos.

 

Daugiau informacijos rasite mūsų tinklapyje www.degantysratai.lt, forume bei Lietuvos automobilių federacijos tinklapyje www.lasf.lt .Klausimai ir siūlymai visada laukiami.

Lauksime visų antrajame Lietuvos Čempionato etape Klaipėdoje, apie kurio nuostatus rasite organizatorių tinklapyje www.dragwars.lt

 

Andrius Tiknius

 

<< atgal