ŽAIBELIS - Jonavos automobilių sporto klubas

  • Padidinti šriftą
  • Šrifto dydis p/nutylėjimą
  • Sumažinti šriftą

BFGoodrich žiedinių lenktynių II etapas

andrius_mini_ziedas
Birželio 11 dieną Kazlų Rūdos aerodrome vyko antrasis BFGoodrich žiedinių lenktynių etapas. Po beveik du metus trukusios automobilio Honda Civic rekonstrukcijos į lenktynių trasą sugrįžo mūsų klubo narys Andrius Spietinis. Jis į startą stojo "1600" klasėje. Šioje klasėje lenktyniauja sportininkai su automobiliais, kurių variklių darbinis tūris neviršija 1600 kubinių centimetrų.  
 
Iki šiol Andrius dalyvaudavo tik varžybose kuriose važiuojama po vieną ir laimėtojas nustatomas pagal greičiausią distancijos įveikimo laiką. Šį kartą jam teko save ir savo automobilį išbandyti grupinėse lenktynėse.
 
Per trumpą - vos 15 minučių treniruotę teko greitai susipažinti su trasa ir priprasti prie stipriai modifikuoto automobilio valdymo. Kvalifikacijoje parodytas antras laikas parodė, kad vairavimo įgūdžiai po ilgos pertraukos niekur neprapuolė ir su šiuo automobiliu galima kovoti dėl prizinių pozicijų.
 
Kiekvieno etapo BFGoodrich lenktynės susideda iš dviejų atskirų važiavimų. Pirmajame lenktynininkai turi įveikti 6 trasos ratus, o antrajame tenka įveikti dvejais ratais daugiau - iš viso 8 trasos ratus. Verta paminėti, kad į antrųjų lenktynių startą pirmieji aštuoni grupės automobiliai stoja atvirkščiai pirmųjų lenktynių finišo pozicijoms, t.y. sportininkas pirmose lenktynėse finišavęs pirmas, į antrųjų lenktynių startą bus statomas aštuntoje pozicijoje (antras - septintoje, trečias - šeštoje ir t.t.). Tokiu būdu antrose lenktynėse lyderiams tenka lenkti lėtesnius sportininkus, kas suteikia lenktynėms daugiau intrigos.
 
Ir pirmose, ir antrose lenktynėse Andriui stabiliai pavyko užimti trečias vietas. Tačiau susumavus abiejų lenktynių taškus paaiškėjo, kad bendroje BFGoodrich lenktynių antrojo etapo įskaitoje teks tenkintis tik ketvirta vieta. Nuo trečiosios vietos atsilikta tik vienu tašku. Tokia keista situacija su taškais susiklostė dėl sunkiai nuspėjamos kovos tarp kitų "1600" klasės lenktynininkų, kurie finišavo abu važiavimus labai skirtingose pozicijose.
 
Pačio lenktynininko komentarus ir įspūdžius iš varžybų galite rasti po nuotraukomis - lapo apačioje.
 

Daugiau nuotraukų is varžybų galite rasti: Fotodarius.lt, Automanas.lt


Andriaus Spietinio komentaras apie varžybas:

"
Išlindo keletas smulkmenėlių ir viena labai opi, kuri kardinaliai keitė mano važiavimo rezultatą. Tai buvo stabdžiai. Gal kam ir bus sunku patikėti, kad su Brembo stabdžiais važiuojančią 950kg mašina sunku sustabdyti? Tai siūlau paprastai pabandyti atsijungti stabdžių stiprintuvą ir išlėkti pasibandyti, tik aišku ne į miestą. Išmetus stiprintuvą stabdžiai pasikeitė ~60% į blogąją pusę. Iš kur tokie skaičiai? Sprendžiu pagal stabdžių reguliatorių. Anksčiau su stabdžių stiprintuvu reguliatorius būdavo nustatytas 30-40% slėgio į galinius ratus ir jau būdavo ant ribos, priklausomai nuo padangų ir trasos (sausa ar šlapia). Šių varžybų metu niekaip, kad ir 100% padavus slėgį į galą, nesiblokuodavo galiniai ratai, o apie priekį jau net ir nekalbu. Kojos ir "sėdynė" po užvažiavimo kaip po kokiu 100 pritūpimų. Šiaip kas liečia automobilį visa kita puiku be dideliu gedimų ir remontų, žiauriai patenkintas.

Apie pačias varžybas.
Pradžioje buvau nusiteikęs kovingai, kol neišlėkiau į trasą ir po pirmos tiesiosios prireikė beveik sustoti, kad galėčiau pasukti į posūkį. Galvojau, kad jau lėksiu pro "kuoliukus" link teisėjų. Šiaip ne taip posūkyje dar prisistabdęs „įsipaišiau", o tai jau neramino ir kardinaliai keitė mano važiavimą. Treniruočių pradžiai pavėlavus dėl saugos automobilio nebuvimo (vėlavo jį atvežti - bent jau aš susidariau tokią nuomonę), bendras treniruočių laikas sutrumpėjo ir to pasekoje niekaip nėjo susidėlioti tiek stabdymo tašku, trajektorijų ir t.t. Iš viso po pusantrų metu pertraukos jaučiausi kaip pirmą kartą išvažiavęs į trasą visi lekia ir lenkia. Tokios pertraukos ne į naudą, nepadeda nei jokie auto simuliatoriai ar žaidimai prie PC su vairu. Grįžęs po treniruotės buvau, na sunku apibūdinti, turbūt išsigandęs. Galvojau, kaip reikės turint 50% stabdžių pajėgumo važiuoti lenktynėse ir nesudaužyti tiek savo, tiek kitų bolidų? Kvalifikacija parodė kiek geresnius rezultatus negu tikėjausi - antra vieta klasėje šiek tiek nuramino (beje lyginant su kitomis klasėmis, rato laikas irgi neprastas). Tai pat jau ir prie bolido šiek tiek pripratau ir atsigavau morališkai.

Pirmas užvažiavimas - pramiegotas startas ir pozicija, teko ginti ir trečią. Dėl tų pačių priežasčių ką greituose posūkiuose išlošdavau, tai aštriose vietose (kur reikdavo gerai prisistabdyti - ypač po tiesiosios) viską prarasdavau ir teko dangstytis ginant poziciją, kas pavyko ir finišavau trečias.

Antrame - startas jau idealus, bet vėl posūkyje prieš tiesiąją nepavyko idealiai sukryžiuoti trajektorijos - nespėjau nugesinti greičio. Tiesa pasakius, po starto finišo tiesiosios suabejojau ir išsigandau, kad nesustabdęs tinkamai galiu susikabinti su priešininku ir tik beprasmiškai apgadinti tiek savo tiek kito bolidą. Labai patiko su Ignu pasikeisti rolėmis "kate ir pele" atskiruose važiavimuose.

Trumpai tai SUPER LENKTYNĖS.

Ačiū organizatoriams, dalyviams ir žinoma GERBĖJAMS, kurie palaikė. Be jų aš niekaip nebūčiau pasirodęs, taip kad didžiausia padėka - savo komandai „Žaibelis", kuriai manau turėtų padėkoti dar keletas varžybų dalyvių už suteiktą pagalbą.
Taip pat didžiulis dėkui rėmėjams.

Pasitobulinęs pažadu "vaizdų" žiūrovams ir didesnės konkurencijos prizininkams.

Ačiū visiems ir iki.
Andrius
"

 

Galerija

Dabar prisijungę

Mes turime 44 svečius online


Partneriai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Informacinis partneris

Reklaminis skydelis

Draugai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis