ŽAIBELIS - Jonavos automobilių sporto klubas

  • Padidinti šriftą
  • Šrifto dydis p/nutylėjimą
  • Sumažinti šriftą

BFGoodrich žiedinių lenktynių IV etapas

andriaus_civic_mz4Rugpjūčio 27 dieną Kazlų Rūdos aerodrome vyko jau ketvirtasis 2011 metų sezono BFGoodrich žiedinių lenktynių etapas. Jame dalyvavęs mūsų klubo narys Andrius Spietinis (Honda Civic) užėmė ketvirtą "1600" klasės vietą.
 
Lenktynininko komentarai, įspūdžiai, nuotraukos ir video iš automobilio toliau...

 

Andriaus Spietinio komentaras apie varžybas:

"Geros lenktynės, puikus oras, tik va sėkmė atsuko nugara – per daug pasitikėjau bolidu.

Penktadienį nušluosčius dulkes nuo bolido, važiuoti šeštadienį iškart į varžybas per daug jau optimistiška. Per treniruotes mašinos galas vis užbėginėjo į priekį greituose trasos vietose, galvojau kažkas negerai. Bet treniruote trumpa, todėl labiau ieškojau klaidų savo važiavime ir dar greitesnių trajektorijų. Būtent greitis ir pakišo koją – išslydau į pievas. Pasivažinėjimo už trasos ribų rezultatas: išmušta priekinė važiuoklė, „pabėgęs" suvedimas, sulaužytas priekinis buferis ir treniruotėje pravažiuoti tik 5 ratai. Gerai, kad ruošiant bolidą mąsčiau kaip geriau apsaugoti radiatorių ir priimtas sprendimas pasiteisino - radiatorius liko sveikas.

Į kvalifikaciją išvažiavau truputi aplopytu bolidu ir be suvedimo (prasiskėtusiais priekiniais ratais). Kaip ratą pavyko įveikti per 1 minutę 30,52 sekundės, net neįsivaizduoju. Po kvalifikacijos patikrinus suvedimą paaiškėjo, kad priekiniai ratai išsiskėtę per 8 mm, o galiniai per 2 mm. Taigi dėl tokio būtent galinių ratų suvedimo, automobilio galas ir „užbėginėjo" į priekį. Suvedimo problema išspręsta, tik nepasigilinta iš kurgi ji atsirado – viskas „nurašyta" pasivažinėjimui po pievas treniruotėje.

Pirmas važiavimas. Starto eilėje mano užimta ketvirta pozicija jungtinėje „1600" ir „2000" klasių automobilių grupėje ir kvalifikacijos rato įveikimo laiko skirtumas tarp pirmų keturių automobilių vos 0,4 sekundės rodė, kad nusimato karšta kova. Startavus lenktynėse viskas sekėsi pakankamai gerai, bet važiuojant jau paskutinį lenktynių ratą staiga išsinėrė galinė dešinė šakė ir automobilis susisuko. Vaizdelis liūdnas – ratlankis suskilęs gabalais, šakė perlinkus į "ragatkę" ir t.t. Keikiau trasą, galvojau kas būtų, jeigu būtų ir aišku pykau ant savęs, kad neatlikau namų darbų. Faktas, kad važiuojant tokia rali-kroso varžybų tipo danga pakabos ir kitus varžtus būtina tikrinti po kiekvieno etapo.

Apžiūrėjus pažeidimus buvo baisu, bet mums (Žaibelio komandai) nesinorėjo bejėgiškai nuleisti rankų. Juk ir baisesnėse situacijose ne kartą yra pavykę rasti reikiamą sprendimo būdą. „Truputi" pamojavus kuvalda ir panaudojus beveik visą atsivežtų įrankių arsenalą automobilis buvo pilnai suremontuotas ir pastatytas ant visų keturių ratų per nepilnas pusantros valandos.

Taigi visi suvedimai padaryti, varžtai užveržti ir antrame jungtinės „1600" ir „2000" klasių automobilių grupės važiavime laukia sunkus startas iš pat rikiuotes galo (iš vienuoliktos vietos). Startavus teko lenkti šiek tiek lėtesnius varžovus, kurie nebuvo nusiteikę lengvai atiduoti pozicijų. Būtent ta sunki kova kylant pozicijomis į viršų ir neleido niekaip pasiekti lyderių. Automobilius, turinčius galingesnius variklius, tiesiojoje neaplenksi, o šios trasos posūkiuose lenkimams beveik nėra tinkamų vietų. Aplenkti gali padėti nebent išprovokuota varžovo klaida. Taigi, nors ir aplenkęs keturis varžovus, finišo liniją kirtau septintas bendroje grupėje ir ketvirtas iš „1600" klasės lenktynininkų. Labai gaila, kad nepavyko išvengti kontakto su mėlynu Honda Civic automobiliu (81 startinis numeris) - mano klaida, t.y. išvažiuojant iš posūkio per anksti numyniau akseleratoriaus pedalą, prasisuko ir nuslydo priekiniai ratai ir to pasėkoje BUM. Bandydamas išvengti kontakto vairą sukau (matyti iš antro važiavimo filmuoto vaizdo iš automobilio vidaus), bet jau buvo per vėlu...

Ačiū dirbantiems trasoje ratu montuotojams, jie ten tikrai reikalingi."
 

 
daugiau nuotraukų >>> Evaldo Ugensko galerijoje
 
daugiau informacijos apie BFGoodrich lenktynių IV etapą, video ir nuotraukų >>> automanas.lt
 

 

Galerija

Dabar prisijungę

Mes turime 20 svečius online


Draugai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis