ŽAIBELIS - Jonavos automobilių sporto klubas

  • Padidinti šriftą
  • Šrifto dydis p/nutylėjimą
  • Sumažinti šriftą

BFGoodrich žiedinių lenktynių V etapas

2011_integra5Rugsėjo 25 dieną „Nemuno žiedo" trasoje vyko penktasis 2011 metų sezono BFGoodrich žiedinių lenktynių etapas. Jame dalyvavęs mūsų klubo narys Mantas Gasiūnas (Honda Integra Type R) užėmė pirmą "2000" klasės vietą.

Lenktynininko komentarai, įspūdžiai, nuotraukos ir video iš automobilio toliau...

 
 
Manto Gasiūno komentaras apie lenktynes ir pasiruošimą joms:

„Mintis sudalyvauti BFGoodrich mini žiedinių lenktynių penktajame etape kilo galima sakyti spontaniškai. Ją iki varžybų likus vos trims savaitėms pasiūlė Edvinas, o aš ilgai negalvojęs sutikau. Tą pačią dieną buvo nupirktos šioms lenktynėms privalomos BFGoodrich G-Force Profiler padangos ir sumontuotos ant automobilio ratlankių. Iki varžybų likus savaitei išvažiavom išbandyti kaip Integra važiuoja. Pravažiavus keliolika „Nemuno žiedo" trasos ratų, vienbalsiai buvo nuspręsta tokių treniruočių gana – reikia būtinai sumontuoti vairo stiprintuvą, kuris buvo neįdėtas keičiant variklį iš B18C6 į K20Z4 dėl vietos stygiaus po variklio dangčiu (o vairo kolonėlė tai palikta originali - hidraulinė). Automobilis važiuojant ilgus posūkius, elgėsi lyg būtų gyvas ir turėtų savo nuomonę kur jam reikia važiuoti. Kas blogiausia, kad dažniausiai ta nuomonė nesutapdavo su vairuotojo pageidavimais. Grįžus į dirbtuves ir šiek tiek palaužius galvas, pavyko surasti vietą, kur galimą būtų sumontuoti stiprintuvo siurblį. Darbas atliktas.

Varžybų išvakarėse (šeštadienį) atvykęs į laisvąsias treniruotes ir įveikęs kelis trasos ratus į dalyvių parką grįžau su pačia plačiausia šypsena veide – automobilis vėl kuo puikiausiai klausė vairo. O kadangi už lenktyninio automobilio vairo nebuvau atsisėdęs beveik visus metus, tai per bendrai per abidvi treniruotes pravažiavau gerus du šimtus kilometrų. Reikėjo gi prisiminti kur kokie pedalai randasi ir kokia tvarka persijungia pavaros :). Ai, taip pat beieškant pedalų dar šiek tiek paeksperimentavom su automobilio važiuoklės geometrija ir stabdžių balansu.

 
Sekmadienis – lenktynių diena.

Trasa iš pat ryto mus pasitiko tirštu rūku – matomumas stipriai prisimerkus ne daugiau kaip šimtas metrų. Būtent to rūko dėka laisvose treniruotėse ir sugebėjau gauti iš teisėjų įspėjimą už lenkimą geltonos vėliavos zonoje. Teisėjų postų šalia trasos beveik nesimatė ir vėliavą pastebėjau per vėlai – jau lenkimo metu per šoninį automobilio stiklą.

Visų dideliam džiaugsmui iki kvalifikacijos pradžios rūkas išsisklaidė. Išvažiavęs į kvalifikaciją pirmus ratus gerokai slidinėjau ir tik paskutiniajame rate pavyko parodyti neblogą rezultatą (važiuojamas vienas apšilimo ir trys įskaitiniai ratai). Trasos ratas įveiktas per 1 minutę ir 36,97 sekundes. Smagu, kad šis rezultatas man garantavo 1 startinę poziciją jungtinėje „1600" ir „2000" klasių grupėje.

Pirmas važiavimas. Starto rikiuotėje 11 automobilių. Nors ir stovint pirmoje pozicijoje buvo šiek tiek neramu dėl starto - abejojau ar pavyks gerai pajudėti iš vietos. Juk po variklio dangčiu slėpėsi 245 AG, o su kelio danga sukibimą turėjo užtikrinti vos 195 mm pločio gatvinės padangos. Tačiau šioje situacijoje, matyt, pagelbėjo daugiametė Drag lenktynių patirtis - startas pavyko idealiai. Toliau vėl kaip ir kvalifikacijoje susidūriau su tą pačia problema – per pirmuosius ratus automobilis stipriai slidinėjo posūkiuose (gaila tik vėliau susiprotėjau, kad pagrindinė slidinėjimo priežastis per mažas oro slėgis padangose). Važiuojant antrą ratą nuotaiką stipriai sugadino netikėtas Honda CRX Nr.98 stiprus smūgis į automobilio galą. Šio kontakto dėka buvau apsuktas 180 laipsnių kampu ir iššviestas į šalia trasos esančią pievą. Kol pavyko iš pievos išsikapanoti ant asfalto į trasą, pro šalį pralėkė keturi automobiliai. Sekančius porą ratų važiavau daugiau žiūrėdamas į veidrodėlius, negu bandydamas lenktyniauti ir siekdamas tik išlaikyti poziciją. Vis bandžiau suprasti koks automobilio stovis ir ar saugu su juo važiuoti. Vairavimą, o ypač stabdymą stipriai apsunkino kiekvieną kartą stipriau stabdant nuo arkų ir iš tarpo tarp durelių ir slenksčių byrantis smėlis ir akmenukai (to gėrio prisirinkau pievoje). Po kelių ratų įsitikinęs, kad automobilis valdosi pakankamai gerai vėl pradėjau artėti prie priešininkų. Per paskutinius ratus sėkmingai atlikau kelis lenkimus ir finišą kirtau į antroje vietoje.

Toliau sekė pertrauką iki antro važiavimo. Po kontakto nukentėjęs automobilio galas „Žaibelio" komandos bendromis pastangomis buvo dalinai išlygintas ir buvo patikrinti ratų suvedimai. Taip pat teko suklijuoti akmens prakirstą variklio karterį – trūkimas buvo iš šono - slydimo į pievą rezultatas.

Antras važiavimas. Starto rikiuotėje vėl 11 automobilių. Šį kartą manęs laukė startas iš šeštosios pozicijos. Sustartuoti vėl pavyko idealiai ir jau pirmajame posūkyje išsiveržiau į pirmąją poziciją. Šiame važiavime neleidau sau per daug atsipalaiduoti – buvau šiek tiek pyktelėjęs ant savęs dėl pirmojo važiavimo lėtokų pirmųjų ratų. Pakankamai gerą tempą išlaikiau iki paskutinio rato ir sėkmingai kirtau finišo liniją pirmoje vietoje.

Susumavus abiejų važiavimų taškus paaiškėjo bendras lenktynių rezultatas – dėka geresnio kvalifikacijos rezultato pavyko užimti pirmąją „2000" klasės vietą.

Visiems varžovams linkiu sėkmės šeštajame etape ir iki susitikimo trasoje sekančiais metais. Tikiuosi pavyks sudalyvauti daugiau nei viename etape."
 

 
plačiau apie renginį rašo automanas.lt

daugiau renginio nuotraukų: Fotodarius.lt, Azzunix
 

 

Galerija

Dabar prisijungę

Mes turime 19 svečius online


Partneriai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Informacinis partneris

Reklaminis skydelis

Draugai

Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis